ZeDen.net

 
 
halo3_012.jpgNous tenons peut-être le fin mot de l'histoire qui se trame entre Gearbox Software et Microsoft Game Studios (voir ici et ).

En effet, Corrinne Yu, directrice technologique chez Gearbox Software a bien été approchée par Microsoft, afin qu'elle devienne "chef de l'architecture du moteur 3D" (un truc du genre) pour la franchise Halo chez Microsoft. Et elle a bien évidemment accepté ce poste, et partira chez le géant de Redmond après la sortie de Brothers in Arms : Hell's Highway.

Voilà qui clôt donc les folles rumeurs à propos d'un Halo 4 développé par Gearbox, et met le doigt sur le fait que Microsoft semble décidé à se charger de la licence de manière un peu plus interne.

La lettre qu'elle a adressé à ses collègues se trouve dans la suite de la nouvelle.

Hello, friends.

I am Corrinne Yu, Director of Technology of Gearbox Software.

I was offered and recruited to the position of Principle (Lead) Engine Architect of Halo Franchise Team at Microsoft. I accepted the offer to lead the team to build the engines and games for future Halo's on Xbox'es and PC's at Microsoft.

I am staying to simu-ship Brothers In Arms all versions. I will start Halo after BiA starts manufacturing. Aliens: Colonial Marines and Borderlands are more than mostly completed. I assure you I will continue to help Gearbox. I am starting on Halo Team at Microsoft after 09/15/2008. My email after that day will be XXXX@microsoft.com.

I would be glad to introduce my friendly helpful Corrinne replacements at Gearbox to you. I am stoked to program and design and build some awesome Halo's.

Let's stay in touch!

after 09/15/2008

Corrinne Yu
Principle Engine Architect
Halo Franchise Team
Microsoft

after 09/15/2008:
XXXX@microsoft.com
XXXX@XXXX.com
XXXX@XXXX.net

before 09/15/2008

Corrinne Yu
XXXX@XXXX.com

before 09/15/2008:
XXXX@gearboxsoftware.com
XXXX@XXXX.net
Director of Technology
Gearbox Software
par Hubert Commenter
Partager | Source : Kotaku

[!] Commentaires fermés pour cette nouvelle.