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alienarena2008_001.jpgAlien Arena, le FPS gratuit de COR Entertainment LLC continue son petit bonhomme de chemin avec la sortie aujourd'hui de la version 7.20 du jeu. Bien évidemment, l'ajout d'une décimale au compteur des versions s'est suivi par de nouvelles améliorations, de nouvelles optimisations et de nouvelles caractéristiques comme l'implantation de nouveaux effets en -ing (parallax mapping, normal mapping et specular mapping). En plus des améliorations visuelles du vieux Quake II Engine qui fait tourner le jeu, les développeurs ont amélioré certains points du gameplay comme un meilleur équilibrage des armes, refondu certains aspects du HUD ou encore ajouté des cartes.

Le téléchargement du jeu complet peut s'effectuer (pour Windows et Linux, respectivement 188 et 256 Mo) sur Gamer's Hell ou encore ModDB.

La liste complète des changements se trouve dans la suite de la nouvelle.
1. Added Invisibility powerup
2. Added reward system.
3. Reduced power of vaporizer, and increased spawn time of vaporizer to twice of other weapons.
4. Added weapon inventory display in HUD.
5. Shockwave weapon effects. Increased efficiency of several weapon effects.
6. New CTF flag effects.
7. Added rotating particle effects.
8. Fixed buffer overrun with ps.stats
9. Bots now use alt-fire in vehicles.
10. Haste and sproing greatly improved.
11. New death effects.
12. Bot node files only load at start of level, rather than previously when a player joins.
13. Noshadows option for static map meshes.
14. Fixed "disappearing ctf flag" bug!
15. Added tangent light space vector normalization to per-pixel mesh rendering.
16. Added level of detail system for player models.
17. Bounding boxes calc'ed at load time, performance increase.
18. Occulusion culling of entites, huge performance increase.
19. Added GLSL program management.
20. Added parallax mapping.
21. Added glsl normal/specular mapping for dynamic lighting.
22. Added glsl specular lighting.
23. Removed old fixed functions for dynamic and specular lighting on normalmaps. (some where broken anyway).
24. Changed some skin colors of players and weapons to be more visible(and eye pleasing).
25. Added new water shaders, so that mappers can fake reflections.
26. Added distortion shader to basic water(disabled due to some bugginess).
27. Vertex lerping no longer batched in separate loop, now done inside of texture mapping loop, nice peformance increase.
28. Anti-lag added, backwards reconciliation portion. More to follow.
29. Fixed a few video menu bugs.
30. New weapon icons.
31. Cvar's added to specify log and motd files.
32. Heartbeat's now only re-resolve master if it cannot reach it.
33. Faster image filtering.
34. Rscript optimizations using hash keys.
35. Removed flashlight code.
36. Added support for Linux/X11 clipboard.
37. Linux directory support.
38. Linux windowed mouse fixes.
39. Netname string made larger.
40. Fixed escape character removal in death messages.
41. Names no longer cut off in team scoreboard.
42. New glass effects, now uses a semi-true reflection.
43. Option to place player id's over players, as well as identify flags.
44. Rcon password changes - can now have spaces, and protection against overflows.
45. Fixed bug with random() that caused some dedicated servers to segfault in linux.
46. Rscript optimization - removed redundant loading in meshes.
47. New bloodstain effects using decals. Removed old stain code. Looks cooler, and performs better.
48. Added 3 new maps: Dm-liberation, Ctf-cryogenic, Tca-cryogenic.
49. Better bullethole effects.
50. Fixed fov bug.
par utr_dragon 5 commentaires, dernier par Galen
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Commentaires

Galen

Membre
Nb msg : 156
(#1) 18 octobre 2008 à 20h22
Ya de l'insta dans le jeu un peu comme warsow ou pas du tout ?
utr_dragon

Rédacteur en Chef/Dieu
Nb msg : 2502
(#2) 18 octobre 2008 à 20h48
Les développeurs le décrivent eux-mêmes comme un mix entre UT99 et Q3A, donc c'est possible. J'avoue ne jamais y avoir joué.
No comment !
Galen

Membre
Nb msg : 156
(#3) 21 octobre 2008 à 09h36
Bah, j'ai essayé et j'ai vite effacé.
C'est scandaleux de comparer cela à UT et Quake 3 ! lol

Ya pas l'air d'avoir d'insta. Warsow gratuit est 100 fois mieux, d'ailleurs je te conseilles de l'essayer si ce n'est déjà fait (en insta bien sûr en NW c'est assez nul).
utr_dragon

Rédacteur en Chef/Dieu
Nb msg : 2502
(#4) 21 octobre 2008 à 09h50
J'ai déjà essayé Warsow par contre. Pour la comparaison, elle vient des auteurs eux-même.
No comment !
Galen

Membre
Nb msg : 156
(#5) 21 octobre 2008 à 10h17
Oui, j'avais compris

Que l'on utilise cette comparaison pour Warsow par rapport au gameplay et aux tricks je suis d'accord par contre :=)
[!] Commentaires fermés pour cette nouvelle.

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